Gyakorlat #1: A kezdetek
Nem csak bepattanunk és felszállunk!
A szoktató repülés után még kellett pár nap, hogy meghozzam a döntést. A szempontokat itt írtam le. Végül a Fly Team mellett döntöttem a Tököli reptéren.
Az első alkalommal beszélgettünk a reptér rendjéről. Hogyan lehet belépni? Mikor hol, hogyan lehet közlekedni autóval és repülőgéppel? Mik a reptér használatának a feltételei? Mi hol található? Mikor használható a beton pálya és mikor a füves?
- Megbeszéltük, hogy mi az, aminek kötelezően a repülőgépen kell lennie repülés közben. (légijármű dokumentumai, parancsnok dokumentumai)
- Megkaptam a logbookomat (repülési napló). Megbeszéltük, hogy hogyan kell kitölteni.
- Elmentünk a hangárhoz, kihúztuk a gépet. Átvettük, hogy mit kell ellenőrizni a repülőgépen kívül és belül.
- Miután a feladatra az üzemanyag nem lett volna elegendő, tankoltunk is.
- Ezután megejtettük az indítás előtti ellenőrzőlistát (checklist), majd beindítottuk a gépet.
- Átvettük az indítás utáni ellenőrzőlistát.
- Rádióztunk.
- Gurultunk a várópontig.
- Ellenőriztük a váróponti checklist-et.
- Megbeszéltük a felszállást.
- Rádióztunk
Ezekről mind-mind lesz a későbbiek során egy-egy bejegyzés.
Végül felszálltunk (még az oktató) és elindult az életem a levegőben. Euforikus érzés! Leírhatatlan. Az oktató végig nagyon sokat magyarázott (ez is egy döntési szempontom volt a Fly Team mellett, mivel már a szoktató repülésnél elmondta a miérteket, ami nekem nagyon fontos).
A szoktató repülésnél már tapasztalta az oktató, hogy ez nekem fekszik, ezért kezembe is kaptam az irányítást a felügyelete mellett és elkezdtük az alap gyakorlatokat, manővereket: vízszintes repülés, emelkedés, süllyedés, fordulók. Ezekről is egy-egy külön bejegyzés lesz.
Ez volt az első gyakorlaton. A növendék nem szállt el, nem szállt le, csak igyekezett egyenesben maradni. Nem kicsit kell koncentrálni így az elején. És gyanítom, hogy jó pár óra még ugyanezzel fog eltelni.