2014. sze 22.

Gyakorlat #1: A kezdetek

írta: Hobbipilóta
Gyakorlat #1: A kezdetek

Nem csak bepattanunk és felszállunk!

gyakorlat.pngA szoktató repülés után még kellett pár nap, hogy meghozzam a döntést. A szempontokat itt írtam le. Végül a Fly Team mellett döntöttem a Tököli reptéren.

Az első alkalommal beszélgettünk a reptér rendjéről. Hogyan lehet belépni? Mikor hol, hogyan lehet közlekedni autóval és repülőgéppel? Mik a reptér használatának a feltételei? Mi hol található? Mikor használható a beton pálya és mikor a füves?

  • Megbeszéltük, hogy mi az, aminek kötelezően a repülőgépen kell lennie repülés közben. (légijármű dokumentumai, parancsnok dokumentumai)
  • Megkaptam a logbookomat (repülési napló). Megbeszéltük, hogy hogyan kell kitölteni.
  • Elmentünk a hangárhoz, kihúztuk a gépet. Átvettük, hogy mit kell ellenőrizni a repülőgépen kívül és belül.
  • Miután a feladatra az üzemanyag nem lett volna elegendő, tankoltunk is.
  • Ezután megejtettük az indítás előtti ellenőrzőlistát (checklist), majd beindítottuk a gépet.
  • Átvettük az indítás utáni ellenőrzőlistát.
  • Rádióztunk.
  • Gurultunk a várópontig.
  • Ellenőriztük a váróponti checklist-et.
  • Megbeszéltük a felszállást.
  • Rádióztunk

Ezekről mind-mind lesz a későbbiek során egy-egy bejegyzés.

Végül felszálltunk (még az oktató) és elindult az életem a levegőben. Euforikus érzés! Leírhatatlan. Az oktató végig nagyon sokat magyarázott (ez is egy döntési szempontom volt a Fly Team mellett, mivel már a szoktató repülésnél elmondta a miérteket, ami nekem nagyon fontos).

A szoktató repülésnél már tapasztalta az oktató, hogy ez nekem fekszik, ezért kezembe is kaptam az irányítást a felügyelete mellett és elkezdtük az alap gyakorlatokat, manővereket: vízszintes repülés, emelkedés, süllyedés, fordulók. Ezekről is egy-egy külön bejegyzés lesz.

Ez volt az első gyakorlaton. A növendék nem szállt el, nem szállt le, csak igyekezett egyenesben maradni. Nem kicsit kell koncentrálni így az elején. És gyanítom, hogy jó pár óra még ugyanezzel fog eltelni.

Szólj hozzá

képzés gyakorlati oktatás