2014. aug 26.

Prológ

írta: Hobbipilóta
Prológ

prologusIgyekszem folyamatosan rövidre fogni, pedig ez nekem nagyon nem megy :)

Hogyan jutottam el a repülésig?

12 éves korom környékén megszállt az ihlet, hogy vadászpilóta leszek. 14 éves koromra kiderült, hogy nem leszek. Abban a rendszerben fokozott hátrányt jelentett, ha az ember Beatrice-t hallgatott és nem szerette a nevelőtisztje a katonai kollégiumban, aki amúgy az orosztanára is volt.

Aztán teltek az évek és ez az egész valahogy elsiklott. Nyolc éve feleségemnek ki akartam találni valami érdekeset a szülinapjára, így találtam rá Klebercz Dezsőre, aki épp repült órákat gyűjtött (hogy mi is ez, majd egy későbbi alkalommal kifejtem). Ő elvitt minket egy nagyon ködös novemberi napon Gyúróról sétarepülni.

Érdekes volt az utasszállítók világa után "felhúzni magunkra" egy kispolski méretű gépet (Cessna 172) és nagy zajjal felszállni egy zötyögős füves pályáról egy termikekkel teli levegőbe. Sokszor betojtam, de élveztem.

Pár éve egy kollégám felhívta a figyelmem az FSX szimulátorra és azt hittem, itt a megoldás. De nem. Egyrészt ez sem olcsó mulatság, hiszen kell jó gép, nagyon jó procival, jó grafikus kártyával, sok memóriával, egy nagyon nagy, vagy három nagy monitor, rendes kormány, pedál, gázkar... Szóval pénztemető, és nem is a valóság. Ennek ellenére szűkös megoldásokkal, használt eszközöket vadászva rákaptam kicsit. De nehéz úgy repülni, ha néha benyit a gyerek, vagy az asszony, hogy segítsek ebben-vagy abban. Nem érthetik meg, hogy repülök, ez természetes. Másrészről ez azért mégiscsak valaminek a pótlása.

Aztán lett egy kollégám, aki repül. Vele párszor elmentem ide-oda és végül döntöttem, hogy ez kell nekem. Csak az idő maradt a kérdés, mert pénzem továbbra sem lett (csak elkötelezettségeim).

Végül hosszas keresgetés után rájöttem a megoldásra: MOVIT. Azaz a motoros vitorlázó repülőgép, ami a neve ellenére inkább motoros kisgép, mint vitorlázó.

Már csak iskolát kellett találnom, az időt meg megoldom valahogy.

Az iskola keresésről, a MOVIT-ról, annak előnyeiről is fogok írogatni.

Szólj hozzá

kezdetek ár Cessna TMG MOVIT